Site icon Helping Hand Global Forum

פרויקט חסידי אומות העולם

🇺🇸 English 🇵🇱 Polski 🇷🇺 Русский 🇮🇱 עִברִית

יש להראות לעולם את עדויותיהם של נוצרים שהצילו חיי יהודים במהלך השואה באמצעות הוותיקן

אנשים רבים ברחבי העולם רואים בכנסייה הקתולית ובחבריה כעוברי אורח שצפו מהצד בשקט במהלך ההשמדה הנאצית של היהודים במהלך השואה. הם לא יודעים שהרבה אנשים וכנסיות סיכנו את חייהם כדי להתנגד למשטר הנאצי ולהציל כמה שיותר יהודים. באמצעות תמיכה והגנה על היהודים באירופה, נדלק אור של תקווה בתקופה מאוד חשוכה ומסוכנת זו.

ההתקרבות לסבל שלהם בסיפור הזה עולה רק לעתים רחוקות, והתיעוד שלו אינו נראה באופן נרחב. אף על פי כן, אי אפשר להתעלם ממרכיב זה של ההיסטוריה או לשכוח אותו. יש לשמר את העדויות של נוצרים אלה שהצילו את חיי היהודים לפני שיהיה מאוחר מדי. אין מקום טוב יותר להציג את הראיות האלה מאשר במוזיאון הוותיקן. עכשיו זה הזמן לפעול כשהניצולים בשנותיהם האחרונות, ובכל שעה שעוברת, אנו מאבדים עוד עדות חיה.

גיבורים נשכחים

לפולין יש את המספר הגבוה ביותר בעולם של אנשים שהוכרו על ידי “יד ושם” כחסידי אומות העולם – כבוד שניתן ללא-יהודים שסיכנו את חייהם כדי להציל את היהודים מהשמדה במהלך השואה במלחמת העולם השנייה. כיום ישנם 7,177 גברים ונשים פולנים המוכרים כחסידי אומות העולם, למעלה מרבע מתוך 27,921 המוכרים על ידי “יד ושם”.

ההערכה היא שנדרשו 7 אנשים כדי להציל חיים של יהודי אחד בלבד במהלך השואה. בשש שנות המלחמה הארוכות בפולין, מספר היהודים שהסתתרו בהצלחה בצד ה”ארי” של הגטאות יכל להגיע עד ל-100,000 – כלומר יותר מ-700,000 אנשים היו פעילים בהצלת חייהם של יהודים אלה!! ההערכה היא שלפחות פי שניים מהפולנים נרצחו על ידי הנאצים בניסיונם הכושל להציל יהודים. רוב האנשים האלה היו קתולים. תוך סיכון חייהם וסיכון משפחותיהם כדי להגן על אנשים מגזע ואמונה אחרת, הסיפורים של גיבורים אלו מעולם לא סופרו. הם נעלמו מההיסטוריה של האנושות בדממה ובשכחה.

אירופה 2022

אירופה היא שוב מקום של מלחמה. עם נגד עם. מיליוני טרגדיות אנושיות.

באמצעות הדוגמאות של גיבורים אלו, העולם של היום צריך להבין את ערך החיים, לקבל השראה חדשה, להראות כיצד לפעול נכון בתקופות קשות, ולהתעלות לרמה גבוהה יותר של אנושיות באמצעות כבוד והכרה.

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמישהו יאסוף סיפורים על גיבורים אמיתיים אלו – נוצרים שבחרו בחיים על פני מוות, תוך שהם מסכנים את חייהם כדי להציל אחרים בשעות האפלות של מלחמת העולם השנייה – וישתמש בהם כדוגמא לדורות הבאים.

חיבור בין גיבורי המלחמה לדור החדש

איך אנו יכולים להעביר את המסר הזה? הכרה ציבורית היא הדרך היחידה.

איפה הכי כדאי לעשות את זאת? בוותיקן, כיוון שהוא מקום מכובד ומוכר בו המסר הזה יכול להגיע לאנשים מכל העמים, מכל הגילאים וכל הדתות.

תערוכה של גבורה קתולית בוותיקן

אנו מציעים לערוך תערוכה במוזיאון הוותיקן המציגה עדויות על מעשי גבורה של קתולים שהצילו חיי יהודים. התערוכה תציג עדויות לתמיכה קתולית ביהודים בתקופת השואה באמצעות ארכיון דיגיטלי הכולל 100,000 סיפורים. פרויקט זה כולל קמפיין גלובלי למציאת העדויות, מחקר, זיהוי, איסוף ואימות העובדות. הם יעברו דיגיטציה ויפורסמו באינטרנט. המטרה שלנו היא להשיג זאת תוך שלוש שנים, בעוד שאחרוני הניצולים עדיין יכולים לספר את סיפורם!

עמותת יד לעזרה גלובל פורום

ד”ר אנדרי גשיורובסקי, נשיא ומנכ”ל / בועז הרפז, חבר דירקטוריון / לוק גשיורובסקי, סמנכ״ל תפעול ראשי

 


The demonstration brochure the Righteous Among the Nations project was handed over to H.H Pope Francis by Helping Hand Global Forum delegation members during the Papal Audience on May 18th 2022 in Vatican.

Exit mobile version